2017. április 22., szombat

Viselkedészavaros súlyos autista, SNI-s gyerekek szülei: az ág (állam) is húz?

A súlyos viselkedészavaros (SNI) autizmus genetikus és epigenetikus okainak taglalásából egy kis kitérő egy olyan téma felé, ami egyre több dolgozó szülőnél súlyos problémákat okoz. Alapvetően fontos (lenne), mégsem nagyon foglalkozik vele senki! És nem a panaszkodás a célom ezzel, hanem a változtatásra felhívás!

Munkaügyi hivatal: mint Eger vára a törökök általános ostroma alatt

Körülbelül ilyen tumultus volt
a munkaügyi hivatalban
- sajnos fotózni a meglepetés erejétől
nem jutott eszembe
(freeimages /
people-people-people-1439564)

Ez a rész abból az apropóból íródik, hogy 2017 márciusában, az volt súlyos (SNI) viselkedészavaros autisztikus-hiperaktív gyerekem komplex holisztikus kezelési ideje alatt kétszer is voltam teljesen hiába a körzeti munkaügyi hivatalban. Mégpedig újra beregisztrálási szándékkal, mert nem akarom rontani az álláskeresési statisztikát. A megjelenésben hatalmas bűnöket követtem el: egyszer sem sikerült odaérnem reggel 8 órára, azaz nyitásra. Minek is menjek oda olyan korán, amikor 8-12 között van a hivatalos nyitva tartás? Én ezt szeretném kihasználni. Ugyanis hadra fogható nagyszülők és strapabíró, gyerekgondolat-olvasó, ingyen dolgozó bébiszitter hiányában nekem kell a gyerekeimet fuvaroznom reggelente az oktatási intézményekbe. És nincs szívem őket a bürokratikus hivatalok miatt hajnalok hajnalán felkelteni! (A sok aludni nem hagyás is nem invazív zavarómezős epigenetikus ártalom lehet…) 

Ebből kifolyólag, mert nem sztároltam a hivatalt, és nem kuckóztam be magamat 3 napi hideg élelemmel az épület kapualjába már előző este sorszámért, mindkétszer hatalmas tömeg fogadott 8.30 körül. Nulla levegő, mindenhol álltak, egy gombostűt sem lehetett leejteni! Az automata már nem is adott sorszámot ügyintézésre. Mindezt azért is, mert a városunknak nincs saját munkaügyi hivatala, pedig a lakosságszám alapján nagyon ráférne… És sajnos felhívni sem lehet a munkaügyi hivatalt, mert nem veszik fel a telefont.

Ember tervez, bürokrácia végez. Felmérve a helyzet Mission Impossible jellegét, hazajöttem. Én erre többet így nem költök útiköltséget, megoldjuk nélkülük. Van más választásunk?

Munkaügyi hivatal: hírzárlat, hétpecsétes titkos információk

Apropó, vajon hol lehet panaszt tenni azért, ha tulajdonképpen átverik a jóérdeműt, és a munkahivatalban nem a nyilvánosan kiírtak szerint van az ügyfélfogadási idő? Azaz, nem 8.00-12.00 között, hanem, főleg tumultusidőszakban, de csak 8.00-8.05 között, pusztán a sorszámosztás idejére fogadnak? És hol lehet panaszt tenni azért, ha lényeges információk hiányoznak pl. a nyilvános Internetes kiírásból?

Tumultusmentes napon sorbanállás
reggel 8-kor a munkaügyi hivatal
ajtaja előtt sorszámért
a 21. században (saját fotó)

Mialatt hirtelen felindulásból megfogalmaztam az előbbi sorokat, igényem támadt rá, hogy utolsó próbaként még egyszer megkíséreljem felhívni őket. Hogy megkérdezzem, várhatóan mikor fog lecsengni az emberözön. Talán negyedszerre, de csoda történt, felvették... Miután újra meginvitáltak, hogy menjek oda valamelyik reggel 8-ra sorszámot húzni, hisztiztem egy sort. Hogy „de ha ÉN NEM TUDOK ODAMENNI TÖBB NAPON KERESZTÜL MINDEN NAP REGGEL 8-RA, mert a gyerekeimet kell ellátnom, mert nincs aki ingyen megtegye ezt helyettem, akkor húzzam le magamat a toaletten? No, akkor kiderült, hogy ha elővettem volna a faltörő kost és befurakodtam volna a tömegbe, és megkérdeztem volna a biztonsági őrt, akkor adtak volna másik napra időpontot. Vagy megmondták volna azt a webhelyet, ahol online lehet időpontot kérni…

Köszönöm szépen, pusszantom a webhelyeket, miért csak most bökik ezt ki? Már voltam ott egy párszor, kaptam papírokat is webhely elérhetőségekkel, megnéztem az összeset, és egyiken sem találtam meg azt, ami most kiderült! És az emlékeimben is hiába kutattam utána. Ennyire rövidlátó és amnéziás lennék?

Online időpont foglalás = napfoglalás: jöjjön reggel 8-ra sorszámot húzni

Az említett oldalon foglaltam online időpontot, a válaszban kérték: X napon menjek oda reggel 8 órára és húzzak sorszámot. 

Hát köszönöm! Most gondolok valami nagyon csúnyát!

A kérdéses reggel aztán felkerekedtem és elmentem, gyerekestül, mert a volt (SNI) autisztikus-hiperaktív csemetém éppen itthon volt náthából meggyógyulva. Legalább legyen valaki, aki, ha már csak egy kicsit is, de mulatságból szétszedi a hivatalt, ha nem engednek be. Hatalmas szerencsénkre sikerül odaérni 8 órára, kaptam sorszámot. Ugyanis az internetes bejelentkezés csak arra elég, hogy a regisztráció ideje az elektronikus jelzés napjától ketyegjen…

Most körülbelül hatodannyi tömeg várta a bebocsátást, mint a múltkor, 9.45-re már végeztünk is az ügyintézéssel. Mindenki nagyon rendes volt.

Költői kérdés: mi van akkor, amikor a mai tömeg hatszorosa vár? Vigyünk pizsamát és kispárnát is, ha esetleg aznap este ott kell aludni?

Ja igen, most már a kezembe nyomtak egy papírt, ahol elektronikusan lehet időpontot kérni. Feltéve, ha oda tudunk érni aznap reggel 8 órára sorszámot húzni… És hogy bejutunk-e aznap, az kutya vacsorája kategória és a szerencsénktől függ: mekkora tumultus van aznap. Ha nagy van, jöhetünk vissza legközelebb. Kedvesem, hát így jártál! A regisztráció úgyis az elektronikus bejelentkezés napjától ketyeg. És ha nincs hivatalos állásod, úgyis ráérsz ott tölteni a napjaidat.

Kisgyerekes anyukák alaphelyzete a családbarát országban: viszlát munkahely?

Előzmények! Amikor a kisebbik, volt súlyos (SNI) viselkedészavaros autisztikus-hiperaktív gyerekem születése után lejárt a GYES-em, és visszamentem (volna) dolgozni, nyúztam a munkahelyen a főnökömet a 4 vagy 6 órás munkarendért. Mert nagyon meglepő, de én azért szültem a gyerekeimet, hogy velük is legyek néha, és ehhez makacsul ragaszkodok. Ehhez képest két hét után közölték velem, hogy jócskán leépítették a vállalatirányítási rendszert, amiben dolgoztam, tehát megszűnt a munkaköröm. Vagy áthelyeznek más számítógépes rendszerhez 2 műszakba, messzebbre, vagy közös megegyezés, vagy felmondás.

Sni-s gyerekek szülei:
ha az ügyfél feledékeny vagy elfoglalt,
nem sürgős őt megkeresni
(saját fotó)

Mivel én már évek óta foglalkoztam itthon a gyerekek mellett stresszoldással, mondhatni előkészítettem a „kiugrást”, ezt lehetőségnek tekintettem és a közös megegyezést választottam. Nincs más hátra, mint előre! De mivel a feltételek még hiányoztak hozzá, hivatalosan álláskeresővé váltam…

SNI-s gyerekek szülei: még az ág (állam) is húz?

Tehát 2015. októberében, amikor a volt (SNI) viselkedészavaros autisztikus-hiperaktív gyerekem még jobb híján magánóvodába járt, 13 évnyi oda tartozás után eljöttem a szeretett munkahelyemről. Majdcsak kifizetjük valahogyan a magánóvodát és az egyéb költségeket. Hogy miért magánóvoda? Hát mert az államiba nem fért be! Legalábbis akkor még. Hab a tortán, hogy az állam ekkor emelte fel a vállalkozások, cégek kötelező alaptőkéjét, ráadásul visszamenőleg! Tehát nincs még elég megoldandó pénz-kérdésünk, alaptőkét is kellett emelnünk a családi cégünkben, amit azért alapítottunk a férjemmel, hogy én hivatalosan működhessek. Utolsó forrásainkat beletéve felemeltük. Aztán 2016 tavaszán bejelentették, hogy sok cég nem tudja teljesíteni az alaptőke emelést, ezért elhalasztják a kötelezettséget 1 évvel. Na akkor NAGYON berágtunk. Hát ez király! Teher alatt nő a pálma? Hogyan lehet ez még ettől is jobb?

2016. májusában lejárt a felmondási időm, tehát beregisztráltam a munkaügyi hivatalba álláskeresési támogatásra. Ide a regisztráció után 3 havonta be kell jelentkezni, hogy köszönöm, megvagyok, de még nem találtam munkát, különben törölnek a nyilvántartásból. Hát nekem egyszer jutott eszembe bejelentkezni: 3 hónap múlva. Fél év múlva elfelejtettem… Az autizmus tanulmányozása és az egyéb dolgaim mellett már nem volt kapacitásom arra is odafigyelni, hogy időnként be kell jelentkezni. Így 2016 novemberében töröltek a nyilvántartásból. Milyen jó, hogy erről a hivatalos értesítőt csak kb. 4 hónap múlva, 2017. február végén kaptam meg…

2017.01.26-án született
hivatalos munkaügyi értesítő
feladási dátuma levélben: 2017.02.21.
(saját fotó)

Milyen jó, hogy ha például adót fizetni felejtünk el, azt nagyon gyorsan szokták észrevenni és jelezni…

Nem lenne ez az egész érdekes, és nem foglalkoztatna a dolog, ha nem lenne a VEKOP nevű EU-s pályázat. Ez cégeket támogat munkahelyeket teremteni regisztrált álláskeresők felvételéhez. Hosszú hónapokig kifizetik a vállalkozásnak a teljes munkabért és a bérköltséget is EU-s forrásokból. (Milyen jó, hogy aktuálisan éppen szidjuk az EU-t…) Ha sikerül megemésztenünk azt, hogy ezért cserébe még a zokniméretünket is elkérik… Egy, az emberek fejében nagyrészt még ingyenes illúziójú, egész-ség-ügyi jellegű szektorban, ahol kicsit nehezebb vállalkozói szemlélettel működni, mint például a használtruha és kínai boltoknál, ez még jól jöhet. Ettől a családi cégünk egy ideig szépen elesett a helyzetem miatt, hiszen kiestem a regisztrációból, és ugye igen nehézkes volt visszaregisztrálni!

Folytatása következik.
Ha van építő jellegű hozzáfűzni valód, szeretettel várom a hozzászólásokba! Köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése