2017. január 19., csütörtök

Ki segíthet viselkedési problémák esetén? A hivatalos helyek

Tehát akkor a gyerekorvos által a 3 éves státuszon javasoltakat sorra véve:

Nevelési tanácsadó, pedagógiai szakszolgálat

A nevelési tanácsadó említése folytán az a kép jelent meg a lelki szemeim előtt, hogy az egy olyan hely lehet, ahol nevelési tanácsokat adnak. Meglepő módon. Nem tudtam, mit gondoljak róla, még nem voltam ott. Ezt követően rögtön végig is pörgött a fejemben annak a kupacnyi gyereknevelési könyvnek a tartalma, amit elolvastam ezen életem során. Nagy szükségem volt rájuk, újra kellett tanulnom egy sor dolgot. A felmenőim és a rokonságom sajnos nagyon nem álltak a helyzet magaslatán a gyerekbarát de mégis határozott nevelés terén, és akkor még finoman fogalmaztam. Már alsó tagozatos iskolás koromban megtaláltam Benjamin Spock egy könyvét a szekrényben, és bújtam. Én olvastam egyedül a rokonságból, senki más… Aztán jött a többi könyv, a leghasznosabbak közülük:

  • És így tovább.

De már nem nagyon van szükségem rájuk, tudom, amit érdemes tudni. Be is sokalltam a tanácsoktól! Mit mondhatnak még nekem ebben a témában, már így is szétdurran a fejem! És a gyakorlat azt mutatja, hogy annyira nem nevelem rosszul a gyerekeimet, a neurotipikus nagyobbik például sok ember szerint ritka kiegyensúlyozott és jól nevelt gyerek! A kisebbiknél valami más működési zavar állhat a háttérben!

Vad SNI kontra érzékeny neurotipikus gyerekek: akaratlan lelki terror

Deviáns gyerek, viselkedési
problémák: törjük be?
(freeimages /
boys-will-be-boys-1509706)

A helyi nevelési tanácsadóról érdekes dolgokat tudok. A neurotipikus nagyobbikomnak volt régebben egy viselkedési nehézségekkel küzdő osztálytársa, aki egy ideig a nagyobbikom mellett ült. Elég nehezen győztem a nyugis, de érzékeny lelkületű nagyobbikomat kiszedni a viselkedése által kiváltott stresszből… Ezt mellesleg többnyire nem is a gyereknevelési könyvek szerint csináltam, hanem a stresszoldó eszközeimmel, például ÉFT-vel.

(Ez egy különleges Mesterpont masszázs, lelki akupresszúra jellegű stresszoldó módszer. Sajnos egy zabszemes hátsójú örökmozgón használni körülbelül olyan, mint futó vadra lőni. És ha energiatoxinok vannak a szervezetében, nem is működik.). Hab a tortán, hogy ez a viselkedési nehézséges osztálytárs a súlyos (SNI) autizmus érintett gyerekemmel nagyon elvolt (hasonló a hasonlót vonzza?). Amikor játszottak az udvaron, szokás szerint vadul, nekem hatszor olyan ébernek kellett lennem, mint egy rétisasnak. Muszáj volt kontrollálni őket, hogy lehetőleg mindenki ép bőrrel megússza a kalandot. Ott is égnek állt a hajam, de az ember nagyon sok mindent megtesz a gyerekeiért. És igyekeztem mögé látni, hogy vajon mi lehet az osztálytárs problémája mögött?

A tünetelnyomó betegségügy és szürkekockásító poroszos oktatás átka - csak a sorstársak segítik egymást?

A nevelési tanácsadóhoz visszakanyarodva, a viselkedési nehézséges osztálytársat szintén a pedagógiai szakszolgálatba irányították. Talán 3 hónappal későbbre már kaptak is időpontot vizsgálatra... Addig az osztálytárs anyja tőlünk, az osztálytársak szüleitől kért és kapott is támogatást: olvasnivalókat és tippeket. Tőlem is. Nagyon meg is köszönte, sok hasznos javaslattal lett gazdagabb. (Indulásnak szuper! Kérdés, hogy ha a személyiség 80-96%-át jelentő tudatalatti szinten nincs tisztítva a gyerek és a szülő, akkor a személyiség tudatos 4-20%-a, az elme mit tud az ilyen ismeretekkel kezdeni…) Amikor pedig bejutottak a nevelési tanácsadóba, emlékeim szerint sajnos túl sok eredménye nem lett a látogatásnak. :-( Nem akarom a nevelési tanácsadót leminősíteni, biztosan szakemberhiány van ott is, de akkor most hogy is van ez?

Várjak minimum 3 hónapot, lehet, hogy a nagy semmire? Hova máshova lehet menni?

Folytatása következik... 

Neked milyen tapasztalataid vannak a viselkedési problémák hivatalos kezelésével? Szeretettel fogadom a történeteidet a hozzászólásokba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése